Mijn eerste klant bezoek

Welkom bij mijn vierde blogstuk over mijn stageperiode bij Ambis.

In dit blogstuk ga ik je vertellen over mijn eerste klant bezoek.

.Tijdens mijn derde en vierde week bij Ambis ben ik bezig geweest met het afmaken van the bakery shop. Ik kreeg toen mijn tweede opdracht van mijn stage begeleider. Ik moest een website gaan maken voor Bubble tea Amsterdam. Bubble Tea Amsterdam is een klein winkeltje op de Nieuwendijk in Amsterdam centrum. Ze verkopen er verschillende snacks en Bubble tea’s. We kregen voor beide opdracht geen content aangeleverd. Voor the bakery shop heb ik alle foto’s die online staan op google gebruikt. Daarbij heb ik een screenshot gemaakt van de foto’s en dan de naam veranderd. Dat doen wij voor dat we geen copyright claims kunnen krijgen op de website.

Voor Bubble’s en More / Bubble tea Amsterdam heb ik nieuwe pagina’s aangemaakt en daarop meteen de juiste plug-ins erop gezet. Wij maken gebruik van de plugin yoast waarmee wij de seo per pagina kunnen optimaliseren.

Aan het begin had ik totaal geen idee en had ik er moeite mee om focuskeyphrases te verzinnen en te maken. Ik had totaal geen ervaring met de search optimalisation engine. Er zijn verschillende manieren waarop je de seo kan bijhouden. Voor wordpress heb ik gebruikgemaakt van yoast en yoast premium. Omdat ik nog geen ervaring had met wordpress, kregen wij een video cursus aangeboden van de seo Specialist. Daarin krijgen wij te weten wat de SEO inhoudt en hoe je het moet optimaliseren. 

Nadat ik de cursus had gevolgd, zou ik het meteen gaan toepassen bij de The bakery shop. Ik had wel een idee wat je allemaal moest gaan doen. Yoast biedt namelijk ook allerlei verbeteringspunten als er geen meta description enzovoort plaatsvindt. Ik had hier veel moeite mee gehad. De oplossing was gewoon veel vragen stellen en gaan doen. Daarbij heb ik mij steeds verbeterd. Ik kan helaas niet zeggen dat ik er goed in ben geworden. Ik kan het altijd nog veel en veel verbeteren.

In deze twee weken ben ik verder gaan werken aan de Bubble tea Amsterdam website. We hebben een probleem met het aanleveren van content. De klant die leverde geen content aan. Net als bij the bakery shop ben ik op zoek geweest naar content met google. Daar kon ik helaas geen menukaart vinden en andere content. Als oplossing daarvoor heb ik samen met mijn stagebegeleider besloten dat ik er langs mocht gaan. 

Op de locatie ben ik onder stage uren (met toestemming van stagebegeleider) naar de locatie van de klant toe gegaan. Ik heb daar zelf foto’s gemaakt met mijn camera. 

De dag erna ben ik meteen de foto’s wezen verkleinen met Photoshop. Daarbij had ik wel een foto gemaakt met bubble tea die ze daar verkopen. Het was helaas maar 1 smaak. Dus ik heb op google opgezocht hoe je met Photoshop een bepaalde selectie een andere kleur maakt. Via een simpele youtube video heb ik de afbeeldingen in verschillende kleuren gemaakt. Zo lijkt het alsof het verschillende smaken zijn.

Op het internet kon ik helaas geen afbeeldingen vinden voor het menu. Brandon (een mede stagiaire) had toen het menu gemaakt op basis van de foto’s die ik had gemaakt.

Samen met Paul Bijlsma hebben we naar de website gekeken naar verbeteringspunten. Ik zag het aan het begin heel moeilijk design fouten. Hij heeft het toen samen met mij gedaan. Zodat ik een idee kreeg hoe ik er kritischer naar kon kijken. Ik had heel veel moeite met het verbeteren van de layout, 2 fonts te gebruiken en ook een strakke uitlijning. Paul gaf mij goede verbeteringspunten waardoor ik het volgende week beter kon oppakken.

Ik ben vooral deze twee weken bezig geweest met

Dit was mijn vierde stage blog.

IMG_4091
IMG_4119
IMG_4114
IMG_4102
IMG_4098
IMG_4093
IMG_4091

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *