Welkom bij mijn zesde blogpost over mijn stageperiode bij Ambis. In deze post zal ik mijn ervaringen delen met de nieuwe opdrachten van de Bakery Shops.

Tijdens mijn zevende en achtste week bij Ambis B.V. heb ik mijn focus gelegd op het voltooien van Bubble Tea Amsterdam. Wat bedoel ik met ‘het afmaken’ van een website? Ik heb voornamelijk gekeken naar consistentie in fonts, zoals Paul Bijlsma mij heeft geleerd. Zoals ik in mijn vorige blogpost heb verteld, ontving ik feedback van mijn stagebegeleider voor zowel The Bakery Shop als Bubble Tea Amsterdam.

De belangrijkste feedback die ik van Paul kreeg voor The Bakery Company was als volgt:

  1. Er mochten slechts twee verschillende fonts op de website worden gebruikt. Samen hebben we dit opgelost door global fonts in te stellen voor titels, paragrafen, enzovoort. We hebben twee verschillende fonts geselecteerd en deze toegepast op de juiste elementen. Vervolgens hebben we ervoor gezorgd dat alle fonts dezelfde grootte hadden voor een consistente gebruikerservaring.
  2. Op de achtergrond moesten twee verschillende zachte kleuren worden toegepast om het onderscheid tussen secties duidelijk te maken. Dit heb ik direct geïmplementeerd en gelukkig verliep dit vlot.
  3. Er moest meer speelsheid in het ontwerp komen, aangezien The Bakery Company een informeel etablissement is. In eerste instantie vond ik dit lastig, maar na wat onderzoek binnen Elementor ontdekte ik de ‘shape divider’ functie, waarmee ik speelse elementen aan de achtergrond kon toevoegen. Paul vond dit beter passen bij de uitstraling van de website.

Nadat ik deze feedback had verwerkt, zag de website er al een stuk beter uit.

Voor Bubble Tea ontving ik de volgende feedback:

  1. De header moest beter responsive zijn en het logo moest beter worden uitgelijnd.
  2. Alle fonts moesten consistent zijn.
  3. De kleuren van de titels moesten uniform zijn.
  4. Er moesten meer animaties op de website worden toegevoegd.

Toen ik begon met het verbeteren van de responsiveness van de website, ondervond ik problemen met de uitlijning van de navigatiebalk. Na enige tijd van worstelen heb ik hulp gevraagd aan Paul, die me liet zien hoe ik de kolombreedte kon aanpassen om de uitlijning te verbeteren. Vervolgens heb ik gecontroleerd of alle fonts consistent waren en ben ik begonnen met het toevoegen van animaties aan de knoppen, nadat ik mezelf had geleerd hoe ik dit binnen Elementor kon doen.

Na het afronden van deze taken, kreeg ik toestemming van Paul om te beginnen aan twee nieuwe opdrachten.

The Ice Bakery Company is een van de restaurants van The Bakery Shop, gespecialiseerd in ijs, verspreid over verschillende locaties in het hart van Amsterdam. Voor deze opdracht moest ik een volledig nieuwe stijl voor de website creëren. Ik begon met het zoeken naar een geschikt thema op ThemeForest dat paste bij een ijssalon. Nadat ik het thema had gevonden, heb ik het aan Paul laten zien en hebben we besloten welke elementen we wilden gebruiken voor de website.

Eenmaal toegang gekregen tot de website, heb ik verschillende pagina’s aangemaakt en ben ik begonnen met het ontwerpen. Omdat er geen content beschikbaar was, heb ik toestemming gekregen om afbeeldingen aan te schaffen via Adobe Stock. De website was binnen enkele dagen voltooid en ik ben direct begonnen met het optimaliseren van de SEO.

The Bakery Company was de tweede opdracht die ik kreeg. Deze website, een ander restaurant van The Bakery Shop, was al live, maar moest worden verbeterd. Samen met een andere stagiaire heb ik aan deze opdracht gewerkt, waarbij mijn focus lag op het verbeteren van de SEO.

Dit was mijn zesde blogpost. Met vriendelijke groet, Amy van Duin.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *